اعتماد مردم
یا قاضیالحاجات
دیدار رهبری با دستاندرکاران قوه قضائیه نکات زیادی را رهبری یادآوری کردند
ولی برای من خود قوه قضائیه چی گرفت مهم است
"موضوع دوّم، این است که محصول همهی سفارشها به قوّهی قضائیّه یک کلمه است، و آن اینکه مردم به قوّهی قضائیّه اعتماد کنند؛ همین"
آقای اژهای چرا مردم به این قوه آنطور که باید اعتماد ندارند؟!
سخن رهبری:"بنده بارها در این جلسه گفتهام، ما باید کاری کنیم که اگر کسی در هر گوشهی کشور ــ در یک روستا، در یک شهر دوردست ــ مورد تعدّی و ظلم قرار گرفت، بگوید «میروم سراغ قوّهی قضائیّه، میروم دادگستری»! یعنی باید این حالت به وجود بیاید که همه احساس کنند وقتی پایشان به دادگستری رسید، مشکلشان حل میشود؛ یک اعتمادِ اینجوری باید به وجود بیاید. "
بله کارتان بیخ دارد بسیار از بیعدالتی نالیدن ولی گوش شنوا نیافتند، مدعیالعموم بیشتر غایب بود در امور، کار لنگ است، باید بازنگری کنید گزارش خواندن دردی از مردم دوا نمیکند، سند تحول داشتن مهم نیست خود تحول مهم است.
چرا لنگ هستید؟!
سخن رهبری:"یکی از مهمترین راههای رسیدن به این قضیّه، مبارزهی با فساد است؛ در درجهی اوّل فساد در درون قوّه ــ که در این زمینه من با رئیس محترم، جناب آقای محسنی مکرّر صحبت کردهام، ایشان هم کارهایی کردهاند؛ با رؤسای قبلی هم همینجور ــ [بعد هم] در بیرون قوّه؛ مبارزهی با فساد در مردم امید ایجاد میکند، اعتماد ایجاد میکند"
بله مبارزه با فساد خیلی سخت است بخصوص درون قوه، این یکی را خیلی جدی بگیرید آقای محسنی "در این زمینه من با رئیس محترم، جناب آقای محسنی مکرّر صحبت کردهام"
این کلمه مکرر باید برای شما بسیار دردناک باشد و برای مردم بیشتر-چگونه است که مطلبی به این مهمی با تکرارهای فراوان هنوز آثاری نیافته که هیچ بعد از رفتن شهید خدمت رئیسی عزیز بدتر هم شده و شما نتوانستهاید راه او پیش ببرید بلکه عقب رفتهاید.
نزدیک یک میلیون شکایت از حسن روحانی صورت گرفت،بارها دروغ پراکنی کرد، در پايان نامه اش. شکایت کپی و تقلب شد،هیچ اعتنایی نشد، هنوز هم جاده را باز میبیند و آدم جمع میکند و لجن پراکنی میکند. چه کسی باید مردم را اقناع کند؟
آیا مدعیالعموم در کجای عموم است!؟
آن بزرگان دروغ،فساد،اختلاس، نجومی بگیر ، ژن برتر بین، ما فقط بلدیم و .....
را که خیلی نیستند را در هر امری محاکمه کرده و سریع مجازات میکردید و تعارف را در اجرای قانون و تبعیض را نابود میکردید این جملات دردناک را از امام جامعه که زبان مردم است نمیشنیدید، خدا کند کمی دردتان آمده باشد و گرنه باید بازهم کلمه مکرر،مکرر شود!
اینکه یک اشتباه کوچک از یک فرد ضعیف را نمیبخشید ولی یک بزرگی را در قانون شکنی بزرگی رها میکنید ، نتیجه بخش نیست ، مردم برخورد بزرگی و شدیدی را در اشتباه کوچکی از بزرگان انتظار دارند.
اینجا جای است که هرچه درد دل دارم می نویسم.